Jednym z najważniejszych aspektów, które powinny decydować o tym, czy zdecydujemy się na współpracę z danym biurem rachunkowym, jest jego zakres usług. Biuro powinno wspomagać firmę zarówno na etapie decyzji wewnętrznych, jak i w kontaktach z zewnętrznymi jednostkami. Ważne jest, by obowiązki księgowej obejmowały nie tylko prowadzenie ksiąg rachunkowych i Podatkowej Księgi Przychodów i Rozchodów, ale także szereg usług dodatkowych. Dobre biuro rachunkowe zadba o to, by sporządzać deklaracje podatkowe oraz sprawozdania finansowe i prowadzić ewidencje środków trwałych. Będzie dbało o wynik finansowy Zleceniodawcy oraz reprezentowało go przed organami publicznoprawnymi. W zakres dodatkowych usług biura rachunkowego może wchodzić także: sporządzanie i składanie niestandardowych dokumentów, sporządzanie raportów na potrzeby GUS oraz sporządzanie pism dotyczących zdarzeń gospodarczych, które zaistniały przed datą rozpoczęcia współpracy z biurem. Najważniejsze, by zakres pełnionych usług był zgodny z potrzebami Zleceniodawcy.